დამრიგებელი
დამრიგებლის მუშაობის მიზანი
დამრიგებელი მოსწავლის მრჩევლად მოიაზრება. მისი მუშაობა
უნდა ემყარებოდეს ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და ხელსუწყობდეს მოსწავლეებში გონებრივი და ფიზიკური უნარების განვითარებას, მათ ჩაბმას სხვადასხვა კლუბსა თუ წრეში; ასევე, უნდაუწყობდეს ხელს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს ლიბერალურ და დემოკრატულღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, სადამრიგებლის მოვალეობები
ყველა კლასს თავისი დამრიგებელი უნდა ჰყავდეს.
დამრიგებელს ევალება:
• სადამრიგებლო საათის ჩატარება
• მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
• მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
• მშობლებისათვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა თვეში მინიმუმერთხელ; საკუთარი სადამრიგებლო კლასის მმოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება;
• სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ;
• სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიურიმოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;
• ამ გეგმით გათვალისწინებული სხვა ვალდებულებების შესრულება.
დამრიგებელი მშობლებს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის საკითხებს ინდივიდუალური შეხვედრების დროს უნდააცნობდეს. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი.
თუ მოსწავლე სკოლას აცდენს, დამრიგებელი ვალდებულია, გაიგოს გაცდენის მიზეზი.
დამრიგებელი პერიოდულად უნდა ეკითხებოდეს საგნის მასწავლებლებს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრების,პიროვნული პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებ. სასწავლო წლის დასრულებისას მან უნდა გააკეთოს სადამრიგებლოკლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი, რის საფუძველზეც დაწერსთითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, სადაც აღწერს:ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით,მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში.ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს, რომელთაგათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლის საშუალო წლიური ნიშანი 5.1-ზე დაბალია, დამრიგებელი ვალდებულია, გააფრთხილოს მშობელი დამოსწავლე იმის შესახებ, რომ აუცილებელია მნიშვნელოვანი პროგრესი მომდევნო სასწავლო წლებში (თუ ეს არ არის საფეხურის ბოლოკლასი),რათა მოსწავლემ შეძლოს საფეხურის დაძლევა.
დამრიგებელი ვალდებულია შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს
ინფორმაცია მისი შვილის აკადემიური მოსწრების,ქცევისა და გაცდენების შესახებ.
დამრიგებლის სააღმზრდელო მუშაობა შემდეგ პრინციპებს უნდა ემყარებოდეს:
• აღზრდის მთლიანობა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური დასულიერი განვითარებისაკენ. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
• შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი დაჯილდოებულნი არიან განსხვავებულინიჭითა და შესაძლებლობებით. შესაბამისად, დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია და მათი ნიჭისა დაშესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
• მოსწავლეთა ჩართულობა - ეს პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობისგანვითარებას. დამრიგებელმა მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონაქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში.დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს ისეთუნარ-ჩვევებს, რომლებიც დაეხმარება მათ დამოუკიდებლად მოაგვარონ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეები და ხელს შეუწყობსთავისუფალი პიროვნების ფორმირებას;
• თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას,ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას. დამრიგებლის მუშაობის მიზანი უნდა იყოს კლასში თანამშრომლობითი გარემოსშექმნა.ზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში.
მიზნები და ამოცანები...
დამრიგებლის უმთავრესი მიზანია, ბავშვებთან კონტაქტის დამყარება, მეგობრული ,თბილი დაუსაფრთხო გარემოს შექმნა.
წლის დასაწყისშივე შევადგინე კლასის სააღმზრდელო გეგმა, რომლის შინაარსი განვსაზღვრე სკოლის ამოცანების, ასევე მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებების, სასკოლოცხოვრების მიმდინარე მოთხოვნათა გათვალისწინებით.
ასევე ჩემი მიზანი არის
Ø გადავცე მოსწავლეებს საგნობრივი ცოდნა და შევძინო ,გამოვუმუშავო ცხოვრებაში გამოსადეგიუნარ-ჩვევები
Ø შევქმნა კლასში სამუშაო და კეთილგანწყობილი ატმოსფერო, ასევე
Ø დავეხმარო მოსწავლეებს საკუთარი თავის უკეთ შეცნობასა და მიზნებისა და მისწრაფებებისაღმოჩენაში
მე და ჩემი კლასი
ვფლობ ინფორმაციას თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების,დისციპლინის შესახებ.
ყოველდღიურადვადევნებ თვალყურს მოსწავლეთა დასწრებას, თუ მოსწავლე არ იყო შესაბამისად ვარკვევ მიზეზს.
ვზრუნავ ჩემი აღსაზრდელებისათვის გამოვუმუშაო კულტურული უნარ-ჩვევები და
მუდმივად ვატარებ კლასთან შეხვედრებს, დიალოგებს, კლასის საათებს დაგეგმილ თემებზე. ასევე ინდივიდუალურ საუბრებს, როგორც მოსწავლეებთან ,ასევე მშობლებთანაც. ვთანამშრომლობ მასწავლებლებთან ,რომლებიც შედიან ამ კლასში და ვიღებ ინფორმაციებს მოსწავლეთა , როგორც დისციპლინური,ასევე აკადემიური ჩამორჩენისა და სიზარმაცის შესახებაც. ამ ინფორმაციებს ინდივიდუალურად ვაცნობ მშობლებს...
შექმნილია კლასის აქტივი, რომლებიც პასუხისმგებელია , როგორც კლასის ასევე სკოლის ღირსების დაცვასა .
ვფიქრობ ჩემი მცირე წვლილი შევიტანე ჩემს სადამრიგებლო კლასში მუშაობით,როგორც დემოკრატიული ღირებულებების ,სამოქალაქო ცნობიერებისა დასაზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება- მოვალეობებისგააზრებაში...
დამრიგებელი მოსწავლის მრჩევლად მოიაზრება. მისი მუშაობა
უნდა ემყარებოდეს ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და ხელსუწყობდეს მოსწავლეებში გონებრივი და ფიზიკური უნარების განვითარებას, მათ ჩაბმას სხვადასხვა კლუბსა თუ წრეში; ასევე, უნდაუწყობდეს ხელს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს ლიბერალურ და დემოკრატულღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, სადამრიგებლის მოვალეობები
ყველა კლასს თავისი დამრიგებელი უნდა ჰყავდეს.
დამრიგებელს ევალება:
• სადამრიგებლო საათის ჩატარება
• მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
• მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
• მშობლებისათვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა თვეში მინიმუმერთხელ; საკუთარი სადამრიგებლო კლასის მმოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება;
• სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ;
• სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიურიმოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;
• ამ გეგმით გათვალისწინებული სხვა ვალდებულებების შესრულება.
დამრიგებელი მშობლებს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის საკითხებს ინდივიდუალური შეხვედრების დროს უნდააცნობდეს. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი.
თუ მოსწავლე სკოლას აცდენს, დამრიგებელი ვალდებულია, გაიგოს გაცდენის მიზეზი.
დამრიგებელი პერიოდულად უნდა ეკითხებოდეს საგნის მასწავლებლებს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრების,პიროვნული პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებ. სასწავლო წლის დასრულებისას მან უნდა გააკეთოს სადამრიგებლოკლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი, რის საფუძველზეც დაწერსთითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, სადაც აღწერს:ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით,მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში.ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს, რომელთაგათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლის საშუალო წლიური ნიშანი 5.1-ზე დაბალია, დამრიგებელი ვალდებულია, გააფრთხილოს მშობელი დამოსწავლე იმის შესახებ, რომ აუცილებელია მნიშვნელოვანი პროგრესი მომდევნო სასწავლო წლებში (თუ ეს არ არის საფეხურის ბოლოკლასი),რათა მოსწავლემ შეძლოს საფეხურის დაძლევა.
დამრიგებელი ვალდებულია შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს
ინფორმაცია მისი შვილის აკადემიური მოსწრების,ქცევისა და გაცდენების შესახებ.
დამრიგებლის სააღმზრდელო მუშაობა შემდეგ პრინციპებს უნდა ემყარებოდეს:
• აღზრდის მთლიანობა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური დასულიერი განვითარებისაკენ. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
• შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი დაჯილდოებულნი არიან განსხვავებულინიჭითა და შესაძლებლობებით. შესაბამისად, დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია და მათი ნიჭისა დაშესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
• მოსწავლეთა ჩართულობა - ეს პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობისგანვითარებას. დამრიგებელმა მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონაქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში.დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს ისეთუნარ-ჩვევებს, რომლებიც დაეხმარება მათ დამოუკიდებლად მოაგვარონ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეები და ხელს შეუწყობსთავისუფალი პიროვნების ფორმირებას;
• თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას,ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას. დამრიგებლის მუშაობის მიზანი უნდა იყოს კლასში თანამშრომლობითი გარემოსშექმნა.ზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში.
მიზნები და ამოცანები...
დამრიგებლის უმთავრესი მიზანია, ბავშვებთან კონტაქტის დამყარება, მეგობრული ,თბილი დაუსაფრთხო გარემოს შექმნა.
წლის დასაწყისშივე შევადგინე კლასის სააღმზრდელო გეგმა, რომლის შინაარსი განვსაზღვრე სკოლის ამოცანების, ასევე მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებების, სასკოლოცხოვრების მიმდინარე მოთხოვნათა გათვალისწინებით.
ასევე ჩემი მიზანი არის
Ø გადავცე მოსწავლეებს საგნობრივი ცოდნა და შევძინო ,გამოვუმუშავო ცხოვრებაში გამოსადეგიუნარ-ჩვევები
Ø შევქმნა კლასში სამუშაო და კეთილგანწყობილი ატმოსფერო, ასევე
Ø დავეხმარო მოსწავლეებს საკუთარი თავის უკეთ შეცნობასა და მიზნებისა და მისწრაფებებისაღმოჩენაში
მე და ჩემი კლასი
ვფლობ ინფორმაციას თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების,დისციპლინის შესახებ.
ყოველდღიურადვადევნებ თვალყურს მოსწავლეთა დასწრებას, თუ მოსწავლე არ იყო შესაბამისად ვარკვევ მიზეზს.
ვზრუნავ ჩემი აღსაზრდელებისათვის გამოვუმუშაო კულტურული უნარ-ჩვევები და
მუდმივად ვატარებ კლასთან შეხვედრებს, დიალოგებს, კლასის საათებს დაგეგმილ თემებზე. ასევე ინდივიდუალურ საუბრებს, როგორც მოსწავლეებთან ,ასევე მშობლებთანაც. ვთანამშრომლობ მასწავლებლებთან ,რომლებიც შედიან ამ კლასში და ვიღებ ინფორმაციებს მოსწავლეთა , როგორც დისციპლინური,ასევე აკადემიური ჩამორჩენისა და სიზარმაცის შესახებაც. ამ ინფორმაციებს ინდივიდუალურად ვაცნობ მშობლებს...
შექმნილია კლასის აქტივი, რომლებიც პასუხისმგებელია , როგორც კლასის ასევე სკოლის ღირსების დაცვასა .
ვფიქრობ ჩემი მცირე წვლილი შევიტანე ჩემს სადამრიგებლო კლასში მუშაობით,როგორც დემოკრატიული ღირებულებების ,სამოქალაქო ცნობიერებისა დასაზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება- მოვალეობებისგააზრებაში...
სადამრიგებლო-აღმზრდელობითი გეგმა
თვე _______________
სამუშაოს ძირითადი მიმართულება | 1კვირა | 2 კვირა | 3 კვირა | 4 კვირა | |
1. | კლასის გაცნობა , პირადისაქმეები | ||||
2 | პიროვნულ თვისებებზე დაკვირვება | ||||
3 | მოქალაქეობრივ-პატრიოტული | ||||
4 | მხატვრულ-ესთეტიკური | ||||
5 | სპორტულ - გამაჯანსაღებელი | ||||
6 | შრომითი | ||||
7 | თვითმართველობა | ||||
8 | მშობლებთან მუშაობა |
Комментарии
Отправить комментарий